Tort „Napoleon”

Acest tort este unul magic, ce imi aminteste mereu de copilarie, pentru ca mama mea mereu il pregatea de sarbatori si nu numai, avea o aroma si un gust nemaipomenit! La inceput eu eram cea care facea crema, ca na…trebuia sa o ajut si eu pe mama cu ceva, si de fiecare data mancam aproape jumate de crema, pentru ca e foarte delicioasa:D. Apoi am invatat reteta, si de atunci il fac eu cu mare drag.

Dar ajunge cu atata descriere, va dau reteta de la mama mea si va las pe voi sa va dati cu parerea si cu mancatul!

Ingrediente:

Pentru blat

  • 2 oua
  • 200 gr margarina/unt
  • 2 pahare de faina alba
  • 2 linguri de otet
  • 100 ml lapte

 

 

Pentru crema

  • 2 oua
  • 1 pahar faina alba
  • 1 pahar zahar
  • esenta de vanilie/rom
  • 200 gr unt/margarina

Preparare

Toate ingredientele pentru blat se pun intr-un bol si se framanta aluatul bine. Se da la rece, in frigider pret de cateva ore. Dupa vreo 2-3 ore, scoatem aluatul, il impartim in 2 parti egale, intindem cu sucitorul pe masa, si pe blatul intins, ungem untul sau margarina, nu trebuie sa fie topit, e mai bine daca sunt bucati mari de unt sau margarina, rulam blatul, formam o placintica rotunda si o dam inapoi la frigider. La fel procedam si cu cealalta turta.

Intre timp preparam crema. Se mixeaza bine ouale cu zaharul, apoi se adauga si faina, apoi laptele. Se pune la foc mic, si se amesteca continuu, pentru ca se va ingrosa si sa nu se faca cocoloase, de altfel se va prinde si de oala, daca nu vom amesteca:D Cand crema capata o consistenta destul de grosuta, o luam de pe foc si adaugam untul sau margarina si amestecam bine pana se topeste de tot. Lasam crema sa se raceasca bine, bine. Dar sa nu o mancati, asa cum faceam eu, ca n-o sa va ajunga de uns tortul!:D

Dupa ce am terminat cu crema, trecem inapoi la aluat. Scoatem numai o singura turta sau placintica, cum vreti voi sa o numim, o impartim iar in 2 parti egale, astfel ca din fiecare turta sa iasa 2 foi, adica vom avea in total 4 foi de tort. Intindem cu sucitorul blatul, pana obtinem o foaie de tort de dimensiunea a 5 mm, si sa fie exact cat lungimea tavei de cuptor. Dam tava la cuptor pentru 15-20 min, dar sa nu o lasati prea mult, pentru ca se vor usca. La fel procedam si cu celelalte blaturi. Dupa ce le-am copt, urmeaza sa ungem tortuletul.

Punem primul blat pe tava, si daca a iesit cam uscat, putem sa-l insiropam sau sa punem cu lingura un pic de lapte caldut. Apoi urmeaza un strat de crema, apoi iar un rand de blat, si tot asa pana terminam blatul si crema!

Deasupra se poate de ornat cum doriti dvs, cu o crema de ciocolata de la Dr.Oetker, de ex, si daca mai aveti si un cosulet, sau o seringa pentru ornat, va iesi bestial.

Mentionez, ca acest tort nu se mananca imedita ce l-ati uns, ci trebuie sa stea macar o zi intreaga la rece, ca sa se inmoaie, si…..Pofta buna!

Comenteaza

